Friday, July 4, 2014

Happy Birthday America!


 

 Walking in the park with a temperature of 85 Fahrenheit  degree and my favorite vanilla ice cream with sprinkle from Mister Softee Ice Cream Truck, were the perfect elements to make this little girl happy in a afternoon summer, in NYC . Wearing, Red sun glasses, White top, a Blue flounce skirt and sneakers inspired me to write this post in honor of Americas birthday. To wish thousand years of blessing to a nation that make me and other 1.5 millions of the Dominicans feels like home.
And by coincidence this two country’s share the same color of flags. That's probably why i love so much this country , specially the big apple. But i would never change my dear Dominican Republic.

Before coming to study to NY, you would only see me wearing sneakers to the gym, and ones in a blue in a hard working day.

But since spring of this years things change, I started to become more close to my sneakers. I want to wear it with everything; I guess they make me feel comfortable with the rush life of this city and the kilometers that I walk each day. 

Hope you enjoy this post.

Happy 4 of July!!

Kisses!

 Photography: Jessica Jiménez

Skirt: H&M
Top: Zara
Sneaker: Ralph Lauren
Necklace: Forever 21

Caminando en el parque con una temperature de 85 grados Fahrenheit (qué calor!!) mi helado favorito de vanilla con sprinkles  de Mister Softee Ice Cream Truck,  fueron los elementos necesarios para pasar una tarde de verano en  Nueva York y hacer esta niña feliz .Vistiendo una falda corta azul, con top blanco, unos lentes rojos y mis tennis, me motive a escribir este post para ustedes en honor al 4 de Julio.
Para desearles miles de años de bendiciones a una nación que me hace sentir a mi y a 1.5 millones de dominicanos ,como en nuestro segundo hogar. Y por coincidencia  estos dos países comparten los mismos colores de la bandera. Quizás por eso me encanta tanto este país , especialmente la gran manzana. Pero nunca cambiaría mi querida isla.  Amo demasiado mi patio.

Antes de venir a estudiar a Nueva York, solo me hubieran visto con tenis para el gimnasio o en un día  muy ajetreado de trabajo.

Pero desde la primavera de este año las cosas cambiaron, empecé a sacarle más ventaja a mis tenis.  Tanto así que quiero llevarlo puesto todo el tiempo, ya se darán cuenta porque lo digo.
Creo que me hacen sentir más cómoda y al mismo ritmo de vida acelerado de esta cuidad. Ahh y por supuesto lo más importante con los kilómetros que camino diario. Que gracias a ellos mis piernas están más tonificadas.

Feliz 4 de Julio!

Espero que les guste!

Besos!

Fotografía: Jessica Jiménez

Falda: H&M
Top: Zara
Tennis: Ralph Lauren
Lentes: De por ahí
Necklace: Forever 21










No comments:

Post a Comment